Våren

Nu var det ett tag sedan igen men så kan det vara ibland, det har inte hänt så mycket hos oss men en liten uppdatering ska ni få

I söndags hade vi "sista april" med familjen Hansson och familjen Lindahl/Hallin, vi grillade och åt en massa gott som Jessica hade gjort ordning.
Som vanligt så lyckas jag bli kvar där så mycket längre än alla andra, kanske för jag trivs att vara där! Tycker synd om Jessica och Jonas som måste stå ut med mig =)

I måndags på sista april var jag och Matilda till frisören och fick äntligen klippa oss, för min del blev det lugg som jag inte har haft på 4 år. Matilda blev korthårig och det blev skit snyggt :) Nu kan man ju nästan vänta ett år till nästa gång igen!
På morgonen hade Elias fått feber och låg på 38.8 så han fick lite alvedon och blev piggare men när alvedonen hade gått ur kroppen blev han jätte varm och gnällig så jag gav honom en till dos med alvedon men denna gång fick det inte stanna kvar så han kräktes upp det mesta men vågade inte ge honom mer så jag ringde sjukhusrådgivningen och dom tyckte jag skulle vänta så länge det bara gick. Elias sov för det mesta hela den kvällen men vid halv tio på kvällen tog jag tempen och då hade han 40.6, som tur var hade jag med mig suppar så jag kunde honom en sådan.
Jag och Matilda kollade på film och åt goda ostar och kex :) Elias han låg och sov på mig under hela filmen så frös det gjorde jag aldrig!
Vi åkte hem halv tolv på natten och när jag kom hem tog jag tempen igen och då låg den på 39.1 trots alvedon men det blev sängen för oss båda på en gång.
Igår var febern inte lika hög och det tackar jag för men nu har han fått en eländig hosta istället så det var en riktigt förkylning han verkar ha åkt på.

Vi grillade även igår för första gången i klingsta, jag fick äran att grilla med lite hjälp av svärfar att få igång grillen men det blev riktigt bra enligt mig och gott var det med.
Tidigare på dagen så gick jag och Matilda en varv runt sidsjön och vi klarade det på 35 minuter så nästa gång ska vi klara det på 30 minuter :)

Idag blir den vila dag för Elias och mig, lite tvättning och städning av lägenheten skulle vilja komma ut en sväng men får avvakta och se hur Elias mår efter han sovit lunch. Kanske blir det en sväng till city gross och handla lite småsaker :)

Ha en fortsatt trevlig vårdag för äntligen är den här!




Äter våfflor själv för första gången :)


Borstar tänder första gången


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback