Snö

Äntligen har det  kommit lite mer snö som förhoppningsvis kan få ligga kvar fram till jul men för min del får det gärna komma lite mer så min käre karl får köra sin skoter :)

Igår hade jag fin besök av nytill skottet Lexie och hennes föräldrar, ojoj så liten hon är och tänk att lille Elias har varit så där pyttelitten men nu blev han ju en stor bebis helt plötsligt. Det är när man träffar någon yngre bebis som man inser hur mycket ens egen har växt sedan dom föddes!
Var även nästan så man hade glömt hur man gjorde när man skulle bära dom och att deras nacke är så instabil.

Nu går smakportionerna ännu bättre han verkligen älskar gröt, allt bara försvinner i ett nafs och mer vill han ha men lill magen måste få vänja sig vid fast föda innan jag ökar på till hel portion.
Idag ska jag göra storkok på potatis, morötter,broccoli och frysa in i tärningar så det alltid finns färdig mat åt Elias!

Nu har jag faktiskt lyckats inhandla två julklappar men det är några kvar att handla men får fortsätta när Olle är ledig nästa gång så vi kan använda hans fantasi med men denna jul kommer bli den bästa på flera år och jag känner hur julkänslan kryper närmare inpå mig!
Snart dags att pynta tomtar och eventuell gran men eftersom vi har två katter som gärna river våran gran måste vi komma på en lösning först hur vi ska få den att stå kvar.

Nu ska jag pyssla på med lite småsaker här hemma sen blir det en promenad på eftermiddagen!


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback