Spinning

Idag har vi haft en heldag tillsammans och det var eveigheter sedan, åkte en sväng till birsta och inhandlade en ny telefon till hemmet och stolsdynor.
Passade även på att visa tapeterna jag sett på rusta som jag vill ha i hallen/köket och fick ett positivt svar, nu kan vi bara i bestämma oss hur långt vi ska tapesera och om vi ska måla en annan färg en bit.
När tiden väl är framme för renovering kommer beslutet att vara bra och vi kommer vara supernöjda när det väl är klart.

När vi kom hem från birsta hade vi köpt med oss färdiglagad mat från coop forums delikatessavdelning det var gott men kan tycka att priserna var lite väl höga men måste säga att jag kommer nog ändå att handla där någon gång till.
Halv fem fick jag för mig att vi skulle boka in oss på ett spinning pass för jag länge länge velat testa men inte fått med mig Olle på något pass men idag fick jag in ett spinningpass till oss båda och vi tog dom sista platserna.
Jädrans vad jobbigt passet var men ändå otroligt roligt och svettigt kommer absolut att köra flera pass till för nu ska magen och låren bort.

I söndags så ringde Lukas och frågade om jag var sugen på att åka lite slalom med honom och Malte och jag tckade såklart ja men vart lite nervös efteråt när vi lagt på för det var typ 4 år sedan jag åkte sist men har ju köpt mig ett par pjäxor och nu fick jag chansen att testa om dom var bra. Pojkarna har gått på slalomkurs under helgen när dom har varit här uppe, vi åkte till backen så jag fick hyra ett par skidor och hjälm dom hade inte så många skidor inne att hyra ut så det blev ett par superkorta skidor men han som hyrde ut dom lovade att det skulle vara roligare att åka.

Efter ett åkt i vanliga backen ville pojkarna att jag skulle följa efter dom in i skogen och tog modet till mig och åkte efter dom. In på den buckligaste vägen och inte kunde man bromsa heller för skidorna fick inte riktigt plats och plus att man hann inte för då kom nästa gupp och på sista tappade jag balansen och ramlade såklart men det var bara upp på skidorna igen och åka ner, vi åkte om samma backen i ca 1 ½ timme. När vi gick till bilen fick jag för mig att jag hade med mig min mobil men egentligen visste jag inte och det fick vänta till vi kom hem och väl hemma så ringde jag på den men inget signal hördes hemma så Olle gick ner till bilen för att kolla om den var där men då hade det blivit röstbrevlådan.
När den inte fanns i bilen heller tappade jag lusten för allt och tog mig en varm dusch ist, livet kändes bara skit.
Ringde till sidsjö backen och hörde om det var okej om man fick komma och ta sig en tur uppför backen och kolla om jag skulle ha tappat den där och det var okej men efter dom stängt.
Väl där i backen så pratade Olle men liftkillen och man kunde få gå upp i backen och kolla och då skulle han bara stänga liften för kl var fyra.
Sedan kom han och sa att vi skulle åka upp, han var så himla snäll och skjutsade upp mig på skotern och tog skogsvägen ner väl framme där jag hade ramlat så klev jag av för att kolla och såg inget men grävde lite löst i snön och vad kom fram om inte min MOBIL :D:D Har nog aldrig varit så glad på länge och det blev en sådan lättnad när jag hittade den och det bästa av allt det var inget fel på den, inge fukt alls i den och funkar bara bra.

Detta inlägg har tagit mig ca 2 timmar och skriva för alla premiärer som är på teven ikväll men nu är det äntligen klart.

/ Marlene

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback