Egen müsli

Gjorde en egen müsli igår och den vart super god, för nu är jag less på alla olika müsli som finns på affärerna för jag kan aldrig bestämma mig för vilken och sedan kostar dom ju skjortan om man vill ha en "bättre" müsli.

Müsli

2 dl hackade hasselnötter
2 dl hackade mandlar
2 dl solroskärnor
2 dl cocos
2 dl sesamfrön
2 dl linfrön
1 dl honung
1-1 1/2 dl vatten

Värm upp ugnen till 200 grader, blanda ihop allt och häll över vattnet, blanda sedan ihop allt igen fördela det jämt över plåten och sist men inte minst ringa över honungen
In i ungen i ca 20-30 minuter och efter 10 min vänder du på müslin så den inte bränns fast på plåten och sedan sköter den sig själv.
När müslin har kallnat kan man hälla i torkade frukter och sånt


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback