Bio m.m.

Det har hänt mycket roliga saker sedan jag uppdaterade sist men vet inte riktigt om jag kommer få med allt men lite ska väl jag kunna skriva ner.
Matilda har skaffat ett årskort på ego med mig och Olle så nu blir det ännu roligare att träna och så blir det ännu en till person som kan peppa en till att nå sin målvikt. Har tänkt att lyckas gå ner 10-15 kg till och hoppas att kunna hålla den vikten ett tag framåt, vi går och tränar inprincip varje dag och för det mesta blir det kondition för min del men ska väl börja lite mer med styrka kanske blir något spinningpass när handen är läkt.

I onsdags hade mamma och pappa bjudit ut Janne och Pia på middag och då följe även jag, Olle och Matilda ut. Mamma bjöd på en supergod fläskfilé med kroketter men när hon nästan gjort klart maten kom hon ju på att Pia är vegitarian så för hennes del blev det potatis, sås och massor av sallad. Till efterrätt hade mamma gjort citrongrädde med fruktsallad mycket gott.
Min mamma tyckte det var väldigt trevligt att Matilda hade följt med ut och ätit hoppas att hon tänker detsamma.

Igår så gick vi tre ut och åt på bite line man åt ju så man nästan sprack men gott var det och man blir alltid nöjd med det man beställer.
Efter så var det dags för att gå på bio och se Avatar det var inte så många som skulle se den så man kunde bre ut sig i salongen, jag tycker att den var bra och det märktes att dem hade kostat på filmen men skulle nog ha varit häftigt att se den i 3D men tyvärr finns det inte i Sundsvall än men kan hoppas att det kommer inom en snar framtid.

Måste säga att kylan har verkligen hållt i sig man har ju knappt velat gå ut och bilen har faktiskt varit riktigt snäll under kylperioden.
Kan tänka mig att för många så har vattnet frusit i ledningarna och många har fått frysit inomhus för att husen inte hållit värmen lika bra, min föräldrar har haft tur med ledningarna för annars brukar det alltid hända att vattnet fryser varje vinter men däremot har ledningarna frysit hos Lindholms men hoppas att det släpper snart.

Nu ska jag ta och göra ordning lite middag till mig själv för Olle jobbar ikväll men då kan man ju mysa ner i soffan sedan och läsa en bra bok.


Kommentarer
Postat av: matilda

vad söt hon är din mamma, jag tyckte att det var minst lika trevligt att följa med :D syns imorgon! kramkram

2010-01-08 @ 21:06:55

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback