Kall höstdag

Nu har vi haft höst ett bra tag och man hör många som redan har sett första snön men inget har jag sett ännu men det kommer nog snart kanske nästa vecka.
Vaknade rätt så utvilad imorse, katterna kom och väckte oss när klockan ringde och ville att vi skulle kliva upp men egentligen hade jag velat ligga kvar i sängen under det varma täcket

Frukosten var lika efterlängtat som alla andra dagar, det blev fil med flingor och en smörgås som vanligt men gott var det. Åkte iväg och tränade lite kondition efter frukosten smällt lite gick bra idag men hade nog kunnat tagit i mer men orkade inte riktigt kanske imorgon ist.

Vi håller ju på med periodisk fasta och jag tycker det fungerar bra, visst är man hungrig vid 8 tiden på kvällen men då är det bara att ta en kopp te eller glass vatten det är något man får lära sig att hantera själva suget efter mat eller gosaker.
Jag åt som ett svin igår innan jag klev på fastan kl halv fem på em, en sallad, krämbulle och winerbröd kan ju säga att magen mådde inge vidare så idag blir det lugnare med maten.
Vi gör detta för att se om det verkligen fungerar och sen bara för att det är kul att testa något nytt för en gång skull.

Carro ringde nyss och berättade att det var korsbandet som hade gått av på Tindra och att operationen kommer bli av när det finns en tid ledig.
Hon kommer få det tufft Tindra efter operation för det är 2 månaders rehab och får inte gå långa promenader eller träffa en annan hund och busa med.
Jag kommer att vara hundvakt åt henne till veckan om det inte blir allt för mycket med jobb men vad gör man inte för sina vänner.

Nu ska jag dricka lite kaffe och bara njuta av den lediga tiden innan jag ska iväg och jobba.


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback