Vaccinerad

Gokväll!

Idag åkte Max hem och det känns faktiskt otroligt tomt här när ingen gruffar eller ligger och myser i ens knä hela dagarna. Han kommer säkert tillbaka någon dag och kanske sover över, tro det eller ej men han är en helt annorlunda hund som han var förr ville man inte ens vara i närheten av honom. Janne och Pia har gjort ett sånt underbart jobb med Max och bättre kommer han nog att bli.

Var en riktig soffardag idag har legat nästan hela dagen på soffan och kollar på brothers&sisters och det är min nya favvoserie eller har tyckt om den länge men inte lyckats sett från början så jag beställde dom 2 första säsongerna och nu blir det att beställa tredje snart.

Så nu är man vaccinerad mot svininfluensan eller rätta namnet H1N1, har bollat fram och tillbaka om jag verkligen skulle göra det och nu bestämde jag mig för att göra det. Vi möte upp mamma och pappa på travet och ställde oss i kö, ssk frågade varför jag kryssat nej på varje fråga och då tillhör man inte riskgruppen men jobar inom vården och då godkände hon det men min pappa fick inte göra det utan om 1 eller 2 veckor får han åka dit för då är det för allmänheten. Det är så sjukt för innan alla har blivit vaccinerad så hade influensan passerat sverige och olyckligtvis kanske någon/några dött pga att dom inte fick komma och vaccinera sig för att man inte tillhörde riskgruppen.
Jag vet många som inte tillhör riskgruppen eller jobbar inom vården som har fått vaccinera sig och då ska det vara lika för alla som vill göra det.
Har inte fått några biverkningar ännu men får ser hur jag mår imorgon lär ju ont i armen men det gör nog inget.

Nu ska jag på dejt med john blund, godnatt




Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback