Arbetslös = skit

Hej!

Nu är jag inne min tredje vecka som arbetslös och jag är ganska less och vara hemma och inget göra, har typ städat varje dag för jag har så lång tråkigt och sedan har det blivit datorn eller tvn. Har fått 2 pass som är nästa vecka och veckan därpå men sedan ser det tomt ut i boken, tur att Carro också är arbetslös så man har någon att umgås med.

Jag har varit på arbetsförmedlingen för att få information om ett program jag ska vara med i och nästa vecka ska på möte med en förmedlare och se vilken kurs som passar mig. Jag vill helst inte göra detta men om jag inte är med så blir jag av med min a-kassa och då har jag absolut ingen ekonomi alls. Sverige suger för tillfället och jag står för att det enda moderaterna har gjort är att förstöra för skola, vård och omsorg. Det dom lovade innan valet har dom bara gjort värre, dom lovade att det skulle bli mindre arbetslöshet men tycker att det har blivit mer och visst en del beror på krisen men inte allt, slutar väl att man får flytta hem till sina föräldrar igen.

Nu ska jag göra ordning lite fika tills älsklingen kommer hem

Godnatt

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback