Evigheter

var det sedan jag bloggade ett inlägg här men har inte orkat, tänkt många dagar att imorgon ska jag skriva lite men så glömmer jag bort det.

Har ju inte hänt så mycket i mitt liv men lite kan jag nog hitta och skriva om.

I 3 dagar nu har jag fått varit på klingsta dagis och jobbat lite, varit otroligt skönt med miljöombyte ibland. Alla barn är så underbara och snälla med mig, ännu har inte alla namn fått ett ansikte men det kommer med tiden kan dom flesta namnen men blandar ofta ihop.
Plus att man får vara ute och andas friskluft, råkade bränna mig lite igår i solen för jag var ute med barnen och då tänkte jag inte på hur solen låg på mig men sånt får man ta ibland.

Jag och Carro gick upp till prästhusberget en dag förra veckan och kollade på utsikten för jag har aldrig varit där uppe förut fast jag har haft svärföräldrar i närheten i snart 6 år, konstigt ibland. Hundarna trivdes väldigt mycket uppe på berget fast Tassa har ju varit där uppe förut men för Tindra var det något nytt och intressant.
Hade lånat med mig Pia och Jannes systemkamera men när jag var nästan var uppe på berget så upptäckte jag har det var slut på batteriet, Vi fick använda våra mobilkameror ist och hoppas på att några bilder skulle bli bra och det kan jag verkligen säga att dom blev så otroliga bilder vi fick på hundarna.

Var hundvakt åt Tindra på fredagen som var och då passade jag på att åka och hälsa på mamma och pappa, Tindra fick lära känna ett nytt område och det gick ju bra.
På vägen hem så fick jag ett impulsfall att gå ett varv runt sidsjön och det gjorde jag, det tog oss 35 minuter och det är nytt rekord för mig och Tindra. Hela vägen runt sjön gick hon så himla fint och stannade inte en enda gång för att lukta på något. Tappade nästan hakan för jag har inte upplevt att hon har blivit så duktigt och det är väl Carro man ska tack för det är hon som har kämpat för att lära henne gå fint och hon har lyckats med det.


Nu ska jag snart börja göra ordning lite middag och sen kommer glassbilen då ska jag köpa den nya med turkiskpeppar och hoppas att den smakar ok.


Desperate ikväll då blir det soffan


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback