Våffeldagen

Väckarklockan ringde vid kvart över imorse och det var väldigt tungt att kliva upp och klä på sig hinna ge mina katter mat innan lilla vovven Caddy skulle komma.
Caddy kom så tidigt för att Larsa började jobba kl sju men för oss gjorde det inte så mycket. Caddy kan verkligen liva upp stämning, katterna var nyfiken men ändå rädd för honom.
 Sessan blev väldgt arg på honom och jag hann ta ifrån henne innan hon skulle klappa till honom i ansiktet men ist så rev hon mig på handen och nu är man blå på handen men sånt händer ibland.
Pappa kom och hälsade på en stund på förmiddagen och han tyckte väldigt mycket om Caddy och Caddy om honom.

Vid elva åkte vi till sidsjön för att träffa Carro och Tindra, skulle gå en sväng runt spåret och få lite frisk luft i oss. Det var kallt idag men ändå lyste solen och när man var i solen kändes det varmt och skönt men så fort man kom i skugga så var det iskallt.
Dom busade ute på isen och det var allmänt skönt att bara lunka på där ute.

Väl hemma så gjorde vi ordning våffelsmet men från början vart den inge bra den var mer likt en deg men är vi tillsatt mer vatten och vispade lite hårdare så fick jag ordning på smeten och har nog aldrig ätit så frasig våffla som idag, det var väldigt gott men magen höll inte riktigt med.

Resten av kvällen ska jag ta det allmänt lugnt och kolla på tv, är rätt så seg i kroppen.
Ikväll är det Greys igen och har längtat efter det en hel vecka.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback