Sjuk

är vad jag är, var till till läkaren igår och har fått bihåleinflammation och öroninflammation hur kan man har en sådan otur att få båda två samtidigt under en förkylning. Ska äta penicillin i 10 dagar och hoppas att jag blir bättre men trycket har lättat någorlunda i ansiktet.
Var ju första dagen igår när jag började ta dom så mycket kan det inte ha hänt men kan säga att jag höll på dö av smärta i både ansiktet och huvudet.
Så nu får man ta det lugnt ett par dagar och man får ju sjukskriva sig själv i 7 dagar utan intyg så nu ringer dom om jobb får man så lov att tacka nej, för vill vara hemma några dagar innan jag börjar jobba igen.

I fredags så jag och Jessica på stan det var mycket roligt och trevligt, hon hjälpte mig att kolla på ett par jeans kan inte köpa kläder själv utan att någon är med och säger som dom tycker. Skjutsade hem henne och satt där en stund och pratade som vanligt men finnas alltid något nytt att prata om.

Resten av dagarna i helgen har jag jobbat trots smärtan jag har haft men så är livet man kan inte klara sig utan pengar.
Finns dom som inte tycker att man bör jobba när man är förkyld men är man vikarie så tar man på sig allt man kan spelar ingen roll hur man mår. Har man fast lön varje månad så kan man säga så om andra vikarier för dom har en trygg inkomst varje månad gemfört med en vikarie som har varierande lön varje månad.

Igår följde Carro med mig till birsta med och kollade på lite saker köpte presenter till Jessica och Jonas plus deras lilla bebis som ska komma om ca 1 månad.
Var inte så länge där ute men sen åkte vi ut till dom och lämnade över paketerna.

Nu ska jag snart få äta min efterlängtade frukost.


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback