Träning

Inatt som var så har jag faktiskt fått sovit en hel natt utan att vakna en enda gång pga av min hosta och det var otroligt skönt kände mig utvilad imorse och nästan frisk men har någon symptom kvar av förkylningen men är på väg åt rätt håll.

Följde med och tränade för första gången på nästan 2 veckor det kändes i kroppen att man inte har tränat på några veckor vart svettig efter 5 min på spiningcykeln men kämpade på medans jag inte tog i för hårt heller. Det kändes skönt när jag kom hem och fick äta lunch som var god men såg absolut inte god ut på tallriken men mat är mat och huvudsaken att man blir mätt i magen efteråt.

Tagit det lugnt mesta dels av dagen, fick ett mejl från arbetsförmedlingen som berättade att jag har blivit avanmäld för att jag har fått ett sommarjobb på 100 % och efter sommaren var det bara att komma in igen och påanmäla mig igen vilket betyder att jag även måste ansöka till a-kassan igen och sista hade stora problem med att komma med för att jag hade alldeles för få timmar men efter 3 försöket kom jag med och denna gång lär det bli lika svårt.
Undra vart allt detta ska leda, det är överfullt på ams (arbetsförmedlingen) dom bara rycker på axlarna och kan inte hjälpa alla som kommer inte och ha blivit arbetslösa det är ett rent helvete om man inte har fast anställning.
Jag kan diskutera detta i evigheter om jag vill men risken att jag bara blir mer arg och less på alla dessa regler om vad som krävs för att man ska få komma med i a-kassan.

Var en sväng till bredsand idag skjutsade Matilda till en massör och dum som jag är så svängde jag ner fel infart så vi fick åka en extra runda men det gick ju bra, vi hade god tid på oss. Sedan åkte jag hem och la mig på soffan en sväng och råkade somna eller som min pappa säger att han planerar vad han ska göra med resten av dagen/kvällen.

Nu ska jag snart göra ording lite fika för Olle kommer hem vilken sekund som helst.

Hej så länge

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback