Sommar och sol

Nu är det verkligen sommar och det är så underbart fint väder ute.
Var ett tag sedan jag uppdaterade men så blir det när det är fint väder ute då vill man inte vara inne en enda sekund.

I helgen har jag varit ledig och det var skönt, slippa stressa till något utan jag kunde bara ta det lungt och njuta av livet.
Vi har varit hundvakt i helgen medans svärföräldrarna har varit nere i ljusdal, måste vara olidligt varmt för alla hundar när det är så varmt ute men jag tänker inte klaga på värmen.
Tog med mig Tassa upp till Vigge i lördags där hhon fick träffa sin kompis Tindra och dom badade och hade skoj tillsammans. Ann-Britt bjöd mig på mat och det var så gott sedan satt jag och Carro tog det lugnt åkte hem vid halv nio och då var det fortfarande varmt ute.

Igår så åkte jag och in till stan på morgonsidan och gav kissarna våra mat sedan åkte vi en tur ut på birsta för att köpa en pool till Pia och Janne. Vi hittade en perfekt pool till bra pris och som inte tog upp alla gräsyta dom har, Olle och jag skulle börja fylla den när vi fyllt ca 400 l vatten poolen rymmer 5600 l vatten så insåg vi att den inte stod helt plant så vi fick tömma ut alla vatten och sedan börja om men då kom ändå Janne hem så han fick ta över :P
Värsta av allt är ju att det ta så himla lång tid att fylla den men dom kanske lyckades hinna fylla hela poolen igår.

Jag och Olle åt middag ute på balkongen igår, vilken värme det var då. Gruvade mig för att lägga mig i sängen har lite svårt att sova när du är varmt ute och inga fönster hjälpte att dom var öppna. Jag har faktiskt köpt en fläkt så den har fått stått och gått hela natten.

Nu ska jag snart åka och jobba men slutar rätt så tidigt ikväll ska bli skönt att komma hem i tid så man hinner varva ner kroppen innan man ska hoppa ner i sängen.
Upp tidigt imorgon och jobba hela dagen så då måste man ju vara pigg.

Nu ska jag göra mig klar för att åka, ha en unerbar dag i solen alla och glöm inte smörja in er :)

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback