Sjukhuset

Hejsan!

Inatt var en av mina jobbigaste nätter på länge, har åkt på en förkylning och får då automatiskt en fruktansvärd hosta att jag inte kan sova något och nu för tiden verka inget på mig. Har haft cocillana i åratal men  den hjälper mig endast 1 timme nu.
Kan alltid hoppas att det går över snart så man får en hel natts sömn och jag har hört att det många som är förkylda nu och det är inte så konstigt tanke på hur vårat väder svänger som en berg och dalbana.
Nyss kommit hem från apoteket och lyckades hitta något som både dämpar hosta och löser upp slem men om jag känner mig själv kommer det inte att fungera, otur har jag redan tagit cocillana så måste väl vänta en stund inna jag kan testa den nya.

Varit på sjukhuset idag och hälsat på mormor, blev inlag i tisdags för att hon hade yrsel och såg dubbelt plus att hennes sänka var skyhög och dom vet ännu inte vad det beror på.
Men hon blev väldigt glad när jag och Olle kom idag och hälsade på henne, berättade vad dom hade gjort med henne idag och det verka vara otäckt. Dom har visst tagit ett prov från hjärnan och då blev jag lite rädd när hon berättade de för mig men sedan skrattade hon och då blev det bättre, hoppas att provet inte visar något allvarligt.
Mormor är snart 89 år gammal så man kan ju inte säga något för hon är ju frisk annars, har ingen hjälp hemma och äter inte överdrivet med medicin.

Carro kommer och hämtar mig snart ska hjälpa henne och hennes mamma med något, ska bli kul och göra något slippa sitta här och hosta för sig själv.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback