Hus och hundvakt

Nu har vi förflyttat oss till Klingsta där vi ska bo i ca 1 vecka för att vara hund och husvakt, dom lämnade båda hundarna hemma och det är nog skönt för dom att ha lite egen semster.

Igår var jag på stan en sväng och kollade efter ett par nya jeans, hittade faktiskt 2 st och billiga var dom.
Carro kom ner en sväng så vi gick runt och kollade på allt möjligt, vi köpte faktiskt oss en ny plånbok båda men inte lika denna gång!
Jag är nöjd med min för jag fick så mycket plats i den och alla mina kort fick plats det är väldigt viktigt.
Hittade lite andra kläder med men nu har jag nog shoppat klart för denna månad.

Jag tog en promenad igår med båda hundarna för det skulle vara lätt men det gick inge vidare alls eller ju fram till Allsta skola och upp till klingsta gården igen för där började hundarna att bråka med varandra och Max lyckades ta sig ur sitt halsband så jag fick en lätt panik där och tänkte hur ska jag få tag på honom och han sprang allas tomter men jag tänkte att om jag fortsätter att gå med Tassa så brukar han komma efter det gjorde han med. Efter att han busat av sig en stund satt jag fast Tassa i en bänk och satt mig på gräsmattan och väntade in han och han kom fick sätta på honom halsbandet igen och så gick vi en bit till då slet han sig igen och då vart jag lite tokig men behöll ändå tålamodet. Så jag tog med mig Tassa hem och han kom springandes efter oss men stannade upp på många tomter och hämta en boll hos någon och kissade på någon lakan som hände ute men han kom hem och jag fick in honom innanför dörrarna och det var en lättnad att han var hemma igen, så slut som Max var igår så slut har jag aldrig sett en hund vara förut.

Nu ska jag snart åka och hämta Olle på gymet och sen ska vi tillbaka till klingsta.


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback