Godmorgon

Ja nu var det morgon igen och har inte sovit bra alls inatt vet inte vad det riktigt var men kan bara hoppas att det blir bättre natten som kommer ist, plus att jag har drömt en massa tok som jag inte kommer ihåg nu men har små tillbakablickar men det är suddigt men kommer ihåg att jag tyckte det obehagligt.

Idag är man ensam hemma, Olle jobbar till kl 20.00 ikväll tro jag men kommer inte ihåg :P  Men när han kommer hem så ska vi äta lite tacos var länge sen så det ska bli super gott.
Resten av dagen blir att plugga lite nk b och sen kolla på någon bra film kanske känner jag mig själv så kommer jag nog att somna en stund på soffan.
Tro att jag ska ta en promenad också så man får röra på sig lite.

Kommer en uppdatering ikväll

Nu har vi kommit hem efter att ha ätit tacos som var väldigt gott så åkte vi en sväng till klingsta och umgicks lite med dom där, drack lite te och spelade kina spelet såklart så förlorade jag händer väldigt ofta när jag spelar med lindholms :P
Men tyckte att det var mysigt och till våran förvåning när vi skulle åka hem hade det kommit ca 1 dm nysnö och då är även inte vägarna plogade som ligger en bit utanför stan men tyckte inte att väglaget inne i stan var så mycket bättre.

 Har fått låna en bok  av Pia och Janne den handlar om vad våran mat innehåller för ingredienser och har läst lite ur den innan jag lånade den och den är väldigt spännande att få veta hur allt tillverkas och vad det är. Han har gjort två böcker den första heter "hemlige kocken" och den  andra "äkta vara"
Kan rekommendera dom böckerna för den som är intresserad av sånt.

Har ett exempel det är att författaren hade frågat en kock hur många indredienser man behövde för att göra kåldolmar, kocken svarade att man behövde 6 olika ingredienser och då titta man på mormor Elins goda kåldolmar som kommer från dafgård och i den innehöll det ca 68 olika ingredienser.
Då kan man börja undra vad man egentligen äter för skit

Nu ska jag kolla klart på king kong sen blir  det sängen för min del

Byebye


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback