Torsdag

Snart är det helg igen tycker tiden fram till julafton går med stormsteg och snart sitter man där och myser med alla nära och kära öppnar julklappar och äter gröt men bäst av allt är väl kalle anka.

Igår var jag, Olle och Matilda på birsta och handlade julklappar, det blev några iaf men än är man inte klar men pengarna dom försvinner fort när man väl börjat handla. Vi åt middag på donken och sedan strossade vi omkring bara. Köpte med oss lussebullar och åkte ut till Pia och Janne som hade gjort ordning lite glögg så det blev lite kvällsmys där och satt och pratade om massa roliga saker.

Har varit vaken sen typ kl 3 inatt och inte kunde jag somna om för att Olle hade tagit mer än halva sängen av mig, så jag och sessan fick dela på typ 50 cm det var trång för oss två men vid kvart över sju klev jag upp och kokade kaffe för då kunde jag inte ligga kvar längre.
Ringde ortopeden imorse så jag fick komma upp idag ist för imorgon tyckte det luktade konstigt och att kompressen var gammal och behövdes bytas, allt såg fint ut och skulle bara hålla koll om det blev mer värk eller värme i helgen eftersom jag slutar och äter antibiotika idag.
Dom tog stygnet och la om nytt förband så nu känns allt mycket bättre när jag fick tvätta av såret så underbart skönt för det har kliat så mycket.
På måndag ska jag tillbaka till vårdcentralen denna gång för en ny omläggning och kolla hur allt ser ut efter helgen utan antibiotika.

Idag ska jag åka ner till hudiksvall och bada tindra med Carro och det är lika kul och ha något att göra, ikväll blir det middag hos familjen Hansson-Nässén.
Ska lämna lite saker som tack för all hjälp jag fick den dagen allt hände, utan jonas hade jag inte varit på akuten så fort som jag var.

Nu ska jag göra mig klar tills Carro kommer. 

/Marlene 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback