Vetrinären

Idag har man varit på gymet och kämpat före frukosten och det gick bra var väldigt hungrig bara när man kom hem.
Hade tänkt åkt ner på stan idag och kolla in ett par nya skor men så blev det inte, utan vi fick en akut tid uppe hos vetrinären för Simba har haft problem med kissning sedan igår kväll och vi bestämde oss för att kolla upp det.
Carro var så snäll att hon följde med mig och var sällskap, vi fick vänta ca 20 min innan vi fick komma in eftersom det var en akut tid så tog dom in oss så fort det fanns tid och en vetrinär.
Vetrinären kom från Holland så det var svårt att förstå henne men hon erbjöd en assisten som skulle översätta men bestämde mig för att försöka förstå henne och det gick bra tycker jag.
Hon ville ge Simba en narkos för att ta en urinprov och då var det enda dom kunde göra så jag fick vackert lämna min lilla gubbe hos dom och skulle hämta honom vid halv fem klockan var då halv två.

Vi åkte ner på stan och träffade Ida och hennes kompis, bestämde oss för att ta en fika på barista och sitta där en stund. Fikat var gott men dyrt men så är det ibland.
Sedan åkte vi på okq8 och dammsög Carros bil för hon tyckte den var smutsig invändigt och nu kan jag nog hålla med henne. Fick köpa 2 poletter för att få bort att hundhår i baksätet.
Det tog tid men det blev bra och efter de åkte vi upp till vetrinären för att hämta Simba, han hade mycket blod i urinet och det var något med urinblåsan som gjorde att han inte kunde tömma den riktigt och plus att han hade väldigt ont.
Fick byta foder och skulle köpa något tillskott åt honom men tyvärr hade dom det inte hemma så får man åka upp till veckan och köpa de.
Dyrt att åka till en vetrinär men om man ser på den positiva sidan får jag ha kvar min Simba. Nu måste vi hålla koll så att han tömmer blåsan riktigt annars får vi åka upp igen så får dom tömma den åt honom, var på apoteket och köpte smärtlindring åt honom.
Han är fortfarande snurrigt i huvudet och är inge sällskaplig av sig men det får man ta.
Hoppas bara att det försvinner så han slipper ha problem med detta.

Nu ska jag se på tv och sen blir det att bara ta det lugnt.

ps. Tack för idag Carro, tur att man har dig som alltid ställer upp för mig :) ds.

Kommentarer
Postat av: Carro

Var 3 poletter :)

2009-04-15 @ 20:51:02

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback