Sommar och sol

Vilket väder vi har idag man vill verkligen bara vara ute och sola tycker faktiskt att det verka vara ganska varma vindar idag med man känner att sommaren är här för att landa och på tal om i helgen vilket väder vi skulle få då, blir att man ska inviga grillen då kanske.

På skolan idag repeterade vi inför provet vi ska ha på måndag, känns som man kan det hyfsat bra iaf men måste plugga lite mer och tyvärr blir det ju nu ikväll och hela helgen men få ta med mig böckerna ut och sitta i solen och plugga, vi har ingen sol på våran balkongen så där kan man ju inte sitta och sola.
Våran lärare är ganska roligt, innan vi ens har avslutat ett kapitel vill han genast börja på ett nytt helst av allt så vill jag göra provet först innan man ens börjar på ett nytt kapitel.
Lyckades ju övertala honom idag att repetera till provet som är på måndag.

Tränade som en gris idag, svetten bara rann på mig tog i så det knappt orkade gå efteråt men när man väl ha kommit hem och fått i sig något att äta/ duscha så känns det underbart att man har varit på gymet och tränat.

Igår så var vi och hälsade på familjen Hansson-Nässén, blev bjudna på en paj och lite marsán kräm var riktigt gott faktiskt. Prata om allt möjligt och jag kunde inte släppa ögonen ifrån lilla Alva för hon är så himla söt, undra vem hon kommer att likna mest när hon blir lite äldre.
Kanske kan åka dit någon dag när det är vackert väder och ta en promenad med dom.

Skjutsade Olle på jobbet idag och sen åkte jag förbi arbetsförmedlingen och gjorde en uppföljning på min handlingsplan, fick den där jobbiga fråga "hur många jobb har du sökt sedan sist du var här?" Mitt svar blev inga för det finns inga att söka inom mitt område men nu har jag lovat att jag ska söka 3-5 nya jobb tills nästa gång jag ska dit och det är i augusti, har redan fått ett sommarvik med 100%. Var in en sväng på s-valls kommuns hemsida och kolla lediga jobb det fanns endast sommarvik att söka och det var likadant på ams hemsida.
Jag tycker det är fel tillfälle att söka heltidsjobb just nu.
Ska hämta Olle på jobbet ikväll när han sska vi handla tillsammans till middagen.
kväll blir det att äta gott, massa godis, dricka och så klart en god middag.

Nu ska jag plugga lite och sedan gå ut en stund och njuta av solen :)
Trevlig helg alla

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback