Vilken dag/kväll

Hej!

Igår var en dag som man inte kommer glömma på ett tag. Dagen började väldigt bra, var och jobbade från 7-12 och sen skulle jag åka hem till Carro för vi skulle gå och möta Jessica som var på väg hem från jobbet och sedan skulle vi hitta på något tog med oss Tindra och hon ska ju vara en hund som ska vara tuff och en ledare över flocken men över motorvägen vägrar hon gå alltså det är en bro och motorvägen under.
Vi bestämde oss för att äta lunch tillsammans och det blev potatisbullar med bacon, smaskens.
Precis innan vi skulle slå oss ner för att ära ringde Kattis och bad om en tjänst att fylla på¨parkeringstid för hon var uppe på sjukhuset och visste inte hur länge hon skulle bli där.

Efter vi varit och hälsat på henne och följt med henne till matsalen skjutsade jag Olle till jobbet och tog svängen förbi Jessica och Carro igen. Drack vi lite kaffe och bulla, sen kom jag på att jag skulle på apoteket vi hade ingen aning när dom stängde i bydalen så vi bestämde oss för att åka en snabbis dit. När vi kom hem insåg vi att Tindra hade ätit Eox värktablett och vi tror att hon hade ätit ungefär 4 st men var inte säker.
Vi ringde till alla veterinärer men tyvärr så hade dom stängt så vi fick ringa till hudiksvall och dom sa att det enda som kunde hända var att hon skulle börja kräkas men blev det värre skulle vi ringa igen och kanske komma ner.
Jessica åkte hem efter ett tag jag och Carro bestämde oss för att se en bra film och kanske ät lite popcorn. Jag hann inte mer än hem innan hon ringde och sa att vi var tvungna att åka ner till hudiksvall för Tindra hade blivit sämre, det enda problemet vi hade var att dom stängde kl 20.00 och klockan var 19.10, det är ca 7 mil dit ner. Kan lova att vi var stressade.
Väl nere i hudiksvall så var kl 20.15, vi hade ringt och pratat med dom om dom skulle kunna stanna kvar tills vi kom. Jag kan tycka att vi hade rena turen med att dom var riktigt snäll med oss. Tindra fick vätskebehållare under huden i nacken och kol som hon skulle dricka när vi kom hem plus att vi fick med oss kramplösande medel hem om hon skulle börja krampa.

Väl hemma i Sundsvall igen och i min egna soffa kände jag hur bara hjärnan stängde av vägrade arbete med mig. Kan säga att den dagen var så jobbig och det hände mycket på så kort stund.

Idag har jag varit på promenad och varit och hälsat på mormor, fick massa go fika där.
Nu sitter jag och kollar på tv och tänker inte göra många knopp ikväll innan sängen kallar.

Hejdå

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback