Väntetider

Hejsan!

Väntetider måste nästan vara det värsta, man blir bara irreterad för att man inte kan få hjälp någon gång.
Jag skulle ha satt in min p-stav idag, men igår ringde dom från ungdomsmottagningen och sa att hon som satt in den var sjuk, hur kan man bara ha en enda barnmorska som sätter in en stav på ett ställe där ungdomar  ska kunna få hjälp fort och det finns ganska många som vill ha något sorts preventivmedel.
Väntetiderna där är hur långa som helst, när jag fick min första tid så var det ver 1 månads väntetid och det tycker jag är för länge.
Så jag fick en ny tid igår och gissa vad det var en månad tills jag ska få sätta in den. Hjälp tänkte jag, ska man aldrig få sätta in den.
Jag fick åka ner till undgomsmottagningen igår för att hämta ett recept på mer p-piller och när jag kom hade jag nummer 58 och det var nummer 52, fick receptet efter mycket om och men ner på apoteket och där var det hur långa köer som helst, fick nummer 31 och var nummer 23 kände bara hur irreterad jag vart av att bara sitta och vänta.
Kom ner på stan till kvart över två tog bussen hem kvart i fyra, då hade jag enbart suttit på undgomsmottagingen och apoteket.
Så idag bestämde jag mig för att ringa till mödravårdcentralen här i stan och se om dom hade en bättre tid, såkalrt så hade dom de, jag tog den tiden och det är ca 2 veckor tidigare än den på ungdomsmottagningen.

Min dag började inte så bra i morse heller, jag försov mig jobbet ringde 07.10 och frågade vart jag var. Att sova över är det värsta som finns. Sedan har det vara så stressigt på jobbet med men kom hem till slut.

Nu ska jag åka och träna så skönt ska det bli...

Hejdå

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback