Lång dag

Hejsan

Denna dag har varit lång men än är den inte slut det får bli när man kryper ner i sängen och släcker lampan.
Min svärmor ringde imorse och väckte mig, frågade om jag kunde komma och jobba på dagiset som hon är på. Jag klädde på mig fort som attan och tog Olles bil för han hade min.
Jag kom dit rätt så fort men hoppades att inga utav barnen skulle känna igen mig för jag var sagohäxa på samma dagis förra veckan men ingen sa något om henne och det var tur.
Fick äran att stänga en avdelning och det var ju lätt men namnen på barnen har jag inte koll på ännu, så det var svårt att se vilka som åkte hem men fick hem alla iaf.
Imorgon ska jag tillbaka dit och då ska jag öppna samma avdelning och kommer att vara ensam på avdelningen i ca 1 timme men det kommer nog gå bra.

I måndags hade vi en liten julkväll här hos mig, vi åt god julmat och pratade lite smått och gott. Dom som var här var Jessica, Jonas, Carro, Kattis och Larsa.
Jag tyckte att vi hade det trevligt till och från hela kvällen.
Runt halv tio åkte alla hem och då var det bara att duka undan det mesta men disken fick vara. Janne skulle komma och hämta oss vi tio för vi skulle bogsera hem golfen för på väg från birsta så smal det till under bilen och då trodde vi att växellådan hade sprängts sönder så Olle var väldigt ledsen för han lagt ner mycket tid och pengar på bilen.
Janne testade alla växlar när vi kom till parkeringen och det var inge fel alls så han tog en testrunda på parkeringen och allt verka vara helt okej med bilen. Varken jag eller Olle förstod något vi som trodde att bilen var helt paj men det kändes väldigt skönt när vi insåg att växellådan inte var trasig.

Igår hjälpte vi Carro och flytta till hennes nya lägenhet och den var jätte fin, jag tror att hon och Tindra kommer stortrivas där. Blir väl Ikea för hennes del till helgen om jag inte får jobb lär jag följa med om hon vill ha med mig såklart :)

Nu ska jag kolla på tv och ta det lugnt.

Bye bye

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback